Catchball

REGULI FIC - modificate şi adaptate pentru Corporate Games

Întrecerile la această disciplină sportivă se vor desfăşura într-un sistem adaptat care să asigure participarea echipelor la cel puţin 3 meciuri. În etapa preliminară, fiecare meci este compus din două  reprize  a  câte 10 minute cu 1 minut pauză între ele. În etapa superioară, pentru a câștiga un meci, o echipă trebuie să câștige două din maxim trei seturi disputate până la 15 puncte regulamentar câștigate. 

ECHIPAMENT

Jucătoarele unei echipe trebuie să poarte maiouri/tricouri de aceeaşi culoare, numerotate şi pantofi sport care nu lasă urme pe teren.

Catchball

REGULAMENT FIC – modificat şi adaptat pentru Corporate Games

ARTICOLUL 4. REGULI SPECIFICE

4.1. Probe, dimensiune echipă, schimbări, căpitanul de echipă.

4.1.1. Această disciplină sportivă presupune întreceri doar la categoria feminin. Fiecare meci din etapa preliminară este compus din două reprize a câte 10 minute cu un minut pauză între ele. Fiecare echipă are dreptul la schimbari nelimitate si un time-out de 60 secunde, dar nu în ultimele 5 minute ale reprizelor. În etapa superioară, pentru a câștiga un meci, o echipă trebuie să câștige două din maxim trei seturi disputate până la 15 puncte regulamentar câștigate. În caz de egalitate la finalul unui set (14 – 14; 15 – 15), fazele se vor disputa în continuare până când o echipă se va distanța la două puncte. În etapa superioară, fiecare echipă are dreptul la un time-out de 60 secunde/set.

4.1.2. Echipa standard trebuie să fie formată din 6 jucătoare în teren si maxim 4 rezerve. În etapa preliminară, o echipă nu poate începe sau continua un meci cu mai puţin de 6 jucătoare, situaţie în care aceasta va pierde prin forfeit (0 – 15). Dacă meciul este început şi diferenţa de scor este mai mare de 15 de puncte, se va consemna scorul din teren. În etapa superioară, o echipă nu poate începe sau continua un meci cu mai puţin de 6 jucătoare, situaţie în care aceasta va pierde prin forfeit (0 – 2 la seturi, 0 – 15/fiecare set).

4.1.3. Schimbările nelimitate sunt permise doar în momentele de întrerupere ale jocului, în zona desemnată pentru această activitate (mijlocul terenului, în faţa propriei bănci de rezerve), cu aprobarea arbitrilor si doar in primele 5 minute ale reprizelor. Rezervele trebuie să fie trecute și să se regăsească în foaia de joc.

4.1.4. Căpitanul echipei este jucătoarea care poartă banderola şi asigură comunicarea cu arbitrul. Dacă este înlocuită, eliminată sau nu mai poate continua jocul, va preda banderola unei alte jucătoare aflată pe teren.

4.1.5. Pentru întreaga competiţie, organizatorul pune la dispoziţia concurenţilor mingea oficială.

4.2. Arbitrajul

4.2.1. Înainte de începerea meciului, arbitrii vor completa/verifica foaia de joc, pe baza legitimaţiilor de participare şi a actelor de identitate ale concurentelor prezenţi. Acest document poate fi completat şi de managerii sau căpitanii echipelor.

4.2.2. Raportul de joc  este documentul în care sunt înregistrate toate datele tehnice referitoare la desfăşurarea meciului. După încheierea meciului, căpitanii echipelor au obligaţia să semneze acest document, pentru certificarea rezultatului. În cazul în refuză sau omite să semneze, rezultatul final va fi cel anunţat de arbitru.

4.2.3. Pentru motive bine întemeiate (abateri de la regulament, situații de pericol, condiții meteo nefavorabile, defecțiuni tehnice etc.) arbitrii/organizatorii pot decide amânarea, întreruperea şi reluarea unui meci.

4.2.4. Pentru orice nelămurire sau nemulţumire care face referire la întrecerea sportivă, cei în cauză se vor adresa arbitrilor sau oficialilor, singurii în măsură să lămurească şi să decidă.

4.3. Echipamentul

Echipamentul echipelor trebuie să fie uniform, personalizat, cu numere diferite vizibil imprimate pe spatele tricourilor sau maiourilor. Schimbul de tricouri între jucătoarele unei echipe după completarea fişei de joc este interzis. Încălţămintea trebuie să fie adecvată întrecerii sportive şi să nu lase urme pe suprafaţa de joc. Jucătoarelor nu le este permis sa joace având asupra lor ceasuri, bijuterii sau alte obiecte care ar putea pune în pericol integritatea fizică personală sau a celorlalte jucătoare.

4.4. În faza preliminară acestei întreceri sportive, repartizarea echipelor în grupe sau pe tablou, se va face prin tragere la sorţi. Accederea în fazele superioare se va face în funcţie de rezultatele obţinute în meciurile preliminare.

 

4.5. Desfăşurarea jocului

4.5.1. Prezenţa la terenul de joc repartizat este necesară cu cel puţin 30 minute înainte de ora programată pentru startul meciului.

4.5.2. Scopul acestei întreceri sportive este de a trimite regulamentar mingea peste fileu astfel încât aceasta să atingă suprafaţa terenului advers şi de a o împiedica să atingă suprafaţa propriului teren. Marginea superioară a fileului trebuie să fie plasată la 2,24 m.

4.5.3. Serviciul (punerea mingiei în joc). Pentru realizarea unui serviciu regulamentar, trebuie respectate următoarele reguli:

a) servanta trebuie să aibă drept de joc în zona 1 (spate-dreapta) pentru următoarea fază;

b) servanta trebuie să aştepte fluierul arbitrului;

c) mingea trebuie aruncată cu una sau ambele mâini, iar în traiectoria imprimată, trebuie să treacă pe deasupra fileului în suprafața de teren adversă;

d) în momentul aruncării, executanta nu trebuie să atingă linia de spate;

e) este interzisă lovirea mingiei pentru punerea sau menţinerea acesteia în joc.  Mingea este considerată în joc dacă din serviciu atinge fileul și trece în suprafața de teren adversă.

4.5.4. Alternanţa la serviciu. Echipa care câştigă faza de joc primeşte un punct şi serviciul. Dacă echipa care a servit câştigă faza respectivă, pe lângă punctul primit păstrează şi serviciul pentru următoarea fază, cu aceiaşi jucătoare pe post de servantă, iar poziţiile celorlalte jucătoare nu se schimbă. Dacă echipa la primire câştigă faza respectivă, pe lângă punctul primit câştigă şi serviciul pentru următoarea fază. În această situaţie, jucătoarele echipei care urmează la serviciu efectuează o rotaţie în sensul acelor de ceasornic, deplasându-se cu câte o poziţie.

4.5.5. Disputarea fazelor. După efectuarea unui serviciu regulamentar, faza de joc continuă până când arbitrul semnalează prin fluier şi gesturi specifice ieşirea mingei afară din joc. Fiecare echipă are dreptul la trei prinderi şi trei pase regulamentare pentru a retrimite mingea în terenul advers. Atingerea rezultată în urma blocajului este regulamentară şi nu este numărată. O minge trimisă în fileu poate fi preluată şi retrimisă respectându-se regula celor trei prinderi/pase.

4.5.6. O echipă câştigă un punct în următoarele situaţii: a) trimite mingea în terenul advers iar aceasta atinge suprafaţa de joc (podeaua); b) echipa adversă comite o greşeală; c) echipa adversă este sancţionată. Dacă două sau mai multe greşeli sunt comise simultan de ambele echipe, faza respectivă se rejoacă.

4.5.7. Mingea poate fi prinsă/pasată cu una sau cu ambele mâini. De asemenea, trecerea mingei în terenul advers sau executarea atacului de deasupra marginii superioare a fileului se poate executa doar prin aruncare cu una sau două mâini.

4.6. Greşeli specifice

4.6.1. Mingea este considerată afară din teren în următoarele situaţii: a) atinge un obiect din afara terenului de joc; b) atinge antenele, cablul, sforile sau chiar fileul în afara benzilor laterale; c) traversează planul vertical prin afara spaţiului de trecere; d) treversează complet spaţiul inferior.

4.6.2. Sunt considerate greşeli în jocul cu mingea următoarele situaţii: a) patru atingeri (prinderi/pase) ale mingiei înainte de retrimiterea acesteia peste fileu; b) prinderea/pasarea mingiei cu sprijin pe o coechipieră; c) ţinerea mingei mai mult de o secundă; d) prinderea succesivă a mingiei  sau atingerea acesteia de două sau mai multe ori; e) lovirea mingei în orice situaţiei.

4.6.3. Greşelile comise în apropierea fileului sunt: a) atingerea mingei sau a unei adversare înainte sau în momentul atacului advers; b) pătrunderea pe sub fileu în terenul advers şi incomodarea adversarei; c) atingerea fileului cu orice parte a corpului atunci când mingea se află în joc; d) mai mult de doi paşi efectuaţi pentru atac.

4.6.4. În timpul disputării unei faze de joc, jucătoarele poziţionate în linia 2 nu au voie să intre în linia 1 pentru a executa atac sau blocaj.

4.6.5. Jucătoarea libero, specializată în prinderea și pasarea mingiei, trebuie să poarte un echipament (cel puțin tricoul) distinct și poate să evolueze liber numai în apărare (zona a doua). Aceasta nu poate executa serviciul, blocajul sau atacul.

4.7. Contacte simultane

4.7.1. Două sau trei jucătoare pot să atingă şi să prindă mingea în acelaşi timp. Când două sau trei coechipiere ating/prind mingea simultan vor fi numărate două/trei lovituri cu excepţia blocajului.

4.7.2. Când două adversare ating mingea simultan deasupra fileului şi aceasta rămâne în joc, echipa care recepţionează mingea are dreptul la alte trei prinderi/pase. Dacă o astfel de minge cade afară din suprafaţa de joc, greşeala este atribuită echipei situate în cealaltă parte a fileului.

4.7.1. Dacă din contactul dintre două adversare rezultă o minge ţinută aceasta este considerată o dublă greşeală şi faza se rejoacă.

4.8. Pentru motive bine întemeiate (abateri de la regulament, situații de pericol, condiții meteo nefavorabile, defecțiuni tehnice etc.) arbitrii/organizatorii pot decide amânarea, întreruperea  sau reluarea unei probe. În situaţii speciale, arbitrii/oficialii pot decide repetarea unei curse (re-run).

 

08.05.2017

Director Sportiv Gabriel Madotto 0723174971

gabriel.madotto@corporate-games.ro

 


Conectați-vă cu noi