Handbal Bucharest 2019

Handbal Bucharest 2019

REGULI FRH –modificate și adaptate pentru Corporate Games

ARTICOLUL 4. REGULI SPECIFICE

4.1. Categorii, durată, dimensiune echipă, schimbări, căpitan de echipă.

4.1.1.  Această disciplină sportivă presupune întreceri la categoria mixt (4 băieți + 3 fete). Fiecare meci este compus din 2 reprize a câte 10 minute cu 2 minute pauză între ele. În caz de egalitate la finalul meciului, doar în etapa superioară, echipele vor executa alternativ câte 3 lovituri de la 7 metri pentru departajare. Dacă egalitatea se menține, loviturile de departajere vor continua alternativ, una/echipă până când un jucător va rata. Loviturile de departajare vor putea fi executate doar de jucătorii aflați în teren la finalul meciului. Fiecare echipă are dreptul la schimbări nelimitate și un time-out de 60 de secunde/repriză.

4.1.2. Echipa standard trebuie să fie formată din 7 jucătoare/jucători (4 băieți+3 fete) în teren și maxim 7 rezerve. Pe tot parcursul meciului este obligatorie prezența a cel putin trei jucătoare pe teren. La începutul jocului o echipă trebuie să aibă pe terenul de joc cel puțin 5 jucători. Numărul jucătorilor unei echipe poate fi completat până la 14 oricând în timpul jocului. Jocul poate continua, chiar dacă o echipă își reduce efectivul la mai puțin de 5 jucători pe teren.

4.1.3. Schimbările/înlocuirea jucătorilor sunt nelimitate. Schimbările sunt permise doar prin zona desemnată pentru această activitate (mijlocul terenului, în fața propiei bănci de rezervă). Jucătorii de rezervă pot intra pe terenul de joc, în orice moment și repetat, fără a anunța cronometrorul/scorerul, atâta timp cât jucătorii pe care îi înlocuiesc au părăsit deja terenul. O schimbare greșită trebuie penalizată cu eliminare de 2 minute pentru jucătorul vinovat.

4.1.4. Căpitanul echipei este jucătorul care poartă banderola și asigură comunicarea cu arbitrul. Dacă este înlocuit, eliminat sau nu mai poate continua jocul, va preda banderola unui alt jucător aflat pe teren.

4.2. Arbitrajul

4.2.1. Înainte de începerea meciului, arbitrii vor completa/verifica foaia de joc pe baza legitimațiilor de participare și a actelor de indentitate ale concurenților prezenți. Acest document poate fi completat și de managerii sau căpitanii echipelor.

4.2.2. Raportul de joc este documentul în care sunt înregistrate toate datele tehnice referitoare la desfășurarea meciului. După încheierea meciului, căpitanii echipelor au obligația să semneze acest document, pentru certificarea rezultatului. În cazul în care refuză sau omite să semneze, rezultatul final va fi cel anunțat de arbitru.

4.2.3. Pentru motive bine întemeiate (abateri de la regulament, situații de pericol, condiții meteo nefavorabile, defecțiuni tehnice, etc.) arbitrii /organizatorii pot decide amânarea, întreruperea și reluarea unui meci.

4.2.4. Pentru orice nelămurire sau nemulțumire care face referire la întrecerea sportivă, cei în cauză se vor adresa arbitrilor sau oficialilor, singurii în măsură să lămurească și să decidă.

4.3. Echipamentul echipelor trebuie să fie uniform, personalizat, cu numere diferite, vizibil imprimate pe spatele tricourilor sau maiourilor. Schimbul de tricouri între jucătorii unei echipe după completarea fișei de joc este interzis. Încălțămintea trebuie să fie adecvată jocului de handbal și să nu lase urme pe suprafața de joc. Jucătorilor nu le este permis să joace având asupra lor ceasuri, bijuterii sau alte obiecte care ar pune în pericol integritatea fizică, personală sau a celorlalți jucători.

4.4. În faza preliminară acestei întreceri sportive, repartizarea echipelor în grupe sau pe tablou, se va face prin tragere la sorți. Accederea în fazele superioare se va face în funcție de rezultatele obținute în meciurile preliminare.

4.5. Desfășurarea jocului

4.5.1. Lovitura de începere este modalitatea prin care mingea, la semnalul arbitrului, este pusă în joc, spre poarta adversă, la începutul jocului, după înscrierea unui gol și la începutul celei de-a doua reprize.

4.5.2. Aruncarea de la margine se acordă când mingea a trecut în totalitate linia de margine sau când un jucător de câmp al echipei în apărare a fost ultimul care a atins mingea înainte ca aceasta să iasă în afara terenului peste linia exterioară a propiei porți. Se acordă deasemenea când mingea atinge tavanul sau alt obiect aflat deasupra terenului de joc. Aruncarea de la margine se execută fără semnalul din fluier dat de arbitrii și din locul prin care mingea a traversat linia de margine. Executantul trebuie să stea cu/țină un picior pe linia de margine. În timpul executării aruncării de la margine adversarii nu se pot apropia la mai puțin de 3 metri de executant.

4.5.3. Aruncarea liberă se execută în mod normal, fără semnalul sonor al fluierului arbitrului și în principiu din locul în care s-a comis abaterea. În timpul executării aruncării libere, adversarii trebuie să rămână la o distanță de cel puțin 3 metri de executantul aruncării.

4.5.4. Aruncarea de la 7 metri trebuie excutată ca o aruncare spre poartă în timp de 3 secunde după semnalul prin fluier al arbitrului. După fluierul arbitrului, executantul trebuie să nu atingă sau să depășească linia de 7 metri înainte ca mingea să părăsească mâna sa. Aruncarea de la 7 metri, va fi repetată, dacă portarul a depășit linia de limitare de la 4 metri înainte ca mingea să părăsească mâna executantului aruncării.

4.5.5. Înscrierea unui gol valabil se produce atunci când întreaga circumferință a mingii a trecut întreaga lățime a liniei de poartă, dacă nu s-a produs nicio abatere de la Regulament de către aruncător, un coechipier sau un oficial de echipă înainte sau în timpul aruncării.

4.5.6. Nu este permis să se țină mingea în posesia echipei fără a efectua o acțiune evidentă de a ataca sau a arunca la poartă. Acest lucru este privit ca joc pasiv care trebuie penalizat cu aruncare liberă împotriva echipei care se află în posesia mingii, dacă această tendință nu dispare. Aruncarea liberă se execută din locul în care se află mingea când jocul a fost întrerupt.

4.6. Portarul are dreptul să atingă mingea cu orice parte a corpului, în timpul acțiunii de apărare, în interiorul spațiului de poartă. Portarul are dreptul să părăsească spațiul de poartă fără minge și să participe la joc, în câmpul de joc și trebuie să respecte regulile care se aplică jucătorilor de câmp. Dacă o echipă joacă fără portar și pierde mingea, iar un jucător al acestei echipe întră în propriul spațiu de poartă a-și crea un avantaj va fi sancționat progresiv.

4.7. O eliminare se acordă totdeauna pentru 2 minute de joc; a treia eliminare pentru același jucător conduce totdeauna la descalificare. Jucătorul eliminat nu are dreptul să participe la joc în timpul eliminării sale, iar echipa nu are dreptul să-l înlocuiască pe teren. Dacă o eliminare de 2 minute nu se efectuează complet în prima repriză, diferența de timp rămasă neefectuată se va efectua în repriza a doua.

 

  • 2771 HNB MIX OPEN

REGULI FRH –modificate și adaptate pentru Corporate Games

Această disciplină sportivă presupune întreceri la categoria mixt (4 băieți + 3 fete). Fiecare meci este compus din 2 reprize a câte 10 minute cu 2 minute pauză între ele. În caz de egalitate la finalul meciului, doar în etapa superioară, echipele vor executa alternativ câte 3 lovituri de la 7 metri pentru departajare. Dacă egalitatea se menține, loviturile de departajere vor continua alternativ, una/echipă până când un jucător va rata. Loviturile de departajare vor putea fi executate doar de jucătorii aflați în teren la finalul meciului. Fiecare echipă are dreptul la schimbări nelimitate și un time-out de 60 de secunde/repriză.

Echipa standard trebuie să fie formată din 7 jucătoare/jucători (4 băieți+3 fete) în teren și maxim 7 rezerve. Pe tot parcursul meciului este obligatorie prezența a cel putin trei jucătoare pe teren. La începutul jocului o echipă trebuie să aibă pe terenul de joc cel puțin 5 jucători. Numărul jucătorilor unei echipe poate fi completat până la 14 oricând în timpul jocului. Jocul poate continua, chiar dacă o echipă își reduce efectivul la mai puțin de 5 jucători pe teren.