Karting Bucuresti 2018

  • 2902 KTG GPRIX WOM OPEN
  • 2903 KTG GPRIX MEN OPEN
  • 2971 KTG ENDUR TEAM MIX
  • 2973 KTG ENDUR TEAM MEN

Concurentii se pot inscrie la probele Grand Prix si/sau Anduranta.

Grand Prix este compus din serii si finale daca numarul de participanti depaseste capacitatea circuitului. 

Proba de Anduranta: este o proba de echipa de 4 si dureaza o ora.

ECHIPAMENT

Karturile si castile sunt oferite de organizatori. Cronometrare electronica.

Concursul se desfăşoară cu respectarea prevederilor din:

- Codul Sportiv Internaţional FIA (CSI-FIA),

- Regulamentul Internaţional de Karting,

- Regulamentul Sportiv Naţional de Karting (RSNK),

- Prezentul Regulament Particular.

PANOUL OFICIAL DE AFIŞAJ: Paddock – zona parcurilor.

BRIEFING: pentru toţi piloţii validați, participanți în concurs :

Scop: să se reamintească piloţilor noţiunile de securitate generală şi specifice circuitului utilizat, precum și punctele importante din Regulamentul Particular al concursului.

Prezenţa la Briefing este obligatorie si va fi facuta pentru 2-4 grupe de piloti.

 

PREZENTAREA PILOȚILOR:

Componenta grupelor de piloti pentru serii va fi afisata la Supercentru inainte de ziua concursului.

AFIŞAREA CLASAMENTELOR PROVIZORII: după terminarea fiecarei serii.

TIMP PENTRU CONTESTAŢII: 15 minute după intrarea în parcul închis a ultimului kart.

AFIŞAREA CLASAMENTELOR DEFINITIVE:la 20 minute după încheierea tuturor seriilor.

3. Desfasurarea competitiei

3.1 Karturile

Karturile vor fi alese prin tragere la sorti.

3.2 Format competitie

1. Concursul de viteză pe circuit sau Grand Prix. In cazul in care numarul de participanti este mai mare decat capacitatea circuitului, concursul va avea serii de calificari si o finala. In serii, criteriul de departajare va fi cel mai bun timp obtinut pe un tur de circuit. In finala este considerata ordinea de trecere a liniei de sosire dupa expirarea timpului regulamentar.

2. Concursul de anduranţă. Criteriul de clasificare este numărul absolut de tururi efectuate pe parcursul a 60 de minute. La aceste concursuri participă echipaje formate din patru piloţi care se schimbă intre ei la conducerea kartului.

A. Grand Prix

Sistemul de cronometraj va fi in concordanta cu specificatiile Federatiei Romane de Karting, fiind electronic, cu senzori individuali.

Se ia in considerare cel mai bun timp realizat intr-una din ture, pe durata celor 10 minute acordate. In caz de egalitate se ia in cosiderare al doilea cel mai bun timp pentru departajare, etc.

In finala, in functie de timpii obtinuti in seriile de calificare, concurentii vor fi asezati in pregrila, iar distanta parcursa pana la linia de start este considerata tur de incalzire. In timpul turului de incalzire este obligatorie pastrarea ordinii in care s-a plecat depasirea fiind strict interzisa. Orice kart care nu-si pastreaza pozitia in timpul turului de incalzire va fi retrogradat pe ultima pozitie a grilei de start.

Prima pozitie pe grila de start este situata in partea stanga a pistei.

B. Anduranta

Se vor crea echipe cu 4 piloti iar acestia se pot schimba intre ei cat de des doresc cu conditia ca timpul total petrecut de fiecare pilot pe pista sa fie de minim 10 minute. In cazul in care un pilot nu va petrece pe pista acest timp, echipa sa va fi penalizata cu 1 minut pentru fiecare minut in minus care nu a fost petrecut pe pista. O data schimbat, pilotul trebuie sa ia o pauza de 10 minute inainte de a porni din nou in cursa.

Schimbarea pilotilor se va desfasura in urmatoarele conditii:

• iesirea pilotilor de pe pista se va face prin breteaua situata la capatul liniei drepte semnalizand cu mana dreapta ridicata

• kartul va fi adus cu viteza redusa in zona delimitata echipei respective din grila

• schimbarea se va face pe partea dreapta sau stanga a zonei boxelor.

• revenirea pe pista se va face numai in momentul in care reprezentantul organizatorului aflat la intrarea in pista semnalizeaza faptul ca aceasta se poate face in conditii de siguranta

In cazul aparitiei unei defectiuni tehnice care impiedica concurentul sa continue cursa in conditii normale, acesta este obligat sa ramana in kart si sa semnalizeze acest lucru prin ridicarea mainii. In cazul unei defectiuni care nu poate fi remediata in timp util un alt membru al echipei va pleca cu kartul de rezerva din grila.

3.3 Desfasurarea cursei

Startul

Startul se va da cu semafor electric sau drapel naţional iar la manşele cronometrate cu fanion verde.

Startul va fi de pe loc, grila fiind constituită din două şiruri de karturi.

La încheierea turului de formare, piloţii ȋşi vor ocupa locul pe grila de start, în timp ce Directorul de concurs sau Directorul de manşă se găseşte pe linia de start cu Steagul roşu ridicat. Toate luminile semaforului vor rămâne stinse până ce ultimul kart va lua loc pe grilă.

Un pilot întârziat are posibilitatea de a-şi relua locul din grilă până în momentul în care lumina roşie a semaforului este aprinsă. Pentru reluarea locului din grila de start trebuie utilizată numai pista de concurs.

Când toate karturile vor fi imobile pe grilă, un comisar de traseu va prezenta un drapel verde în spatele grilei. Directorul de concurs sau Directorul de manşă şi comisarul vor elibera împreună pista iar piloţii se vor găsi atunci la ordinele Directorului de manşă.

Acesta va iniţia secvenţa de aprindere automată a celor 4 lumini roşii (secvenţă ce durează 4 sec.). Startul va fi considerat dat la stingerea luminilor roşii comandate manual de Directorul de manşă sau Directorul de concurs oricând în următoarele 2 secunde de la aprinderea ultimei lumini roşii.

Dacă Directorul de manşă (starter) sau Directorul de concurs, nu este satisfacut de procedură va aprinde lumina galbenă, care semnifică, că trebuie efectuat un tur de formare suplimentar.

Dacă un pilot nu poate lua startul este obligat să rămână în kart şi să semnalizeze aceasta prin ridicarea unui braţ. In acest caz poate fi acordat un tur de formare suplimentar. Pilotul care nu a putut lua startul are dreptul de a-şi reporni kartul prin mijloace proprii, după ce plutonul a părăsit grila. El nu are voie sa ȋşi reia locul ȋn grilă şi va pleca din spatele acesteia. Locul rămas liber nu va fi ocupat de alți piloți.

In timpul turului (tururilor) de formare este interzis să se efectueze simulări ale startului.

Sosirea

Semnalul de sfârşit de manşă va fi dat pe linia de sosire cu steagul şah, imediat ce kartul conducător (aflat la conducerea plutonului) a parcurs fie distanţa integrală prevăzută, fie cea mai mare distanţă in timpul alocat manşei.

După ce au primit semnalul de sfârşit de manşă, toate karturile vor merge direct în Parcul Inchis, fără să se oprească şi fără asistenţă (cu excepţia celei date de comisarii de traseu, dacă este necesar)

Orice kart care nu poate ajunge în parcul închis prin mijloace proprii va intra sub supravegherea comisarilor, care vor veghea ca acest kart să ajungă în Parcul Inchis în siguranţă.

Pentru ca sosirea să fie valabilă orice pilot trebuie să treacă peste linia de sosire aşezat la volanul kartului său.

Semnalizări

* La orice concurs de karting dreptul de a semnaliza îl au numai oficialii desemnaţi în acest scop. Aceştia folosesc fanioanele specifice descrise mai jos, precum şi panouri indicatoare şi semafoare electrice.

*Semafoarele utilizate sunt:

• Semaforul pentru start – cu patru coloane a cate doua luminii rosii şi o coloana cu doua lumini portocalii;

• Semaforul pentru start anticipat – coloana de doua luminii intermitente portocalii in semaforul principal si o coloana de doua luminii intermitente portocalii montata la primul viraj de dupa start in dreptul axului liniei drepte

Semnificaţia fanioanelor

Drapel Naţional: utilizat în mod normal pentru startul în manşă. Semnalul de start în manşă va fi dat prin coborârea drapelului iar în ceea ce priveşte startul de pe loc, el nu trebuie ridicat deasupra capului înainte ca toate karturile să fie oprite pe grilă şi în nici un caz mai mult de 10 secunde. Acest drapel va fi utilizat în condiţii deosebite (când semaforul electric nu funcţionează) şi pentru manşele de calificare.

Fanion şah agitat. Semnifică sfârşitul unei manşe de antrenament sau de concurs.

Fanion galben: este un semnal de pericol şi va fi prezentat piloţilor în două moduri:

-un singur fanion galben agitat: încetineşte, este interzis să depăşeşti, fii gata să schimbi direcţia. Există un pericol pe marginea sau pe o parte din pistă.

-două fanioane galbene agitate: încetineşte, este interzis să depăşeşti, fii gata să schimbi direcţia sau să opreşti. Un obstacol obturează total sau parţial pista.

Fanioanele galbene vor fi arătate numai la postul comisarilor de traseu aflat imediat înaintea locului periculos. Depăşirile sunt interzise numai între primul fanion galben agitat şi fanionul verde afişat după incident.

Fanion verde: trebuie să fie prezentat pentru a indica că pista a fost degajată şi va fi prezentat agitat la postul de supraveghere aflat după cel unde sau utilizat unul sau două steaguri galbene. Poate fi de asemeni folosit la startul în turul de încălzire sau în şedinţele de antrenament, din ordinul Directorului de concurs.

Fanion roşu: trebuie să fie agitat pe linia de start si apoi la toate posturile din traseu când s‑a decis oprirea manşei. Pentru închiderea pistei el poate fi folosit numai de Directorul de manşă sau de Directorul de concurs.

Fanioane de atentionare individuala, aratate imobil, însoţite de un panou negru pe care se va nota cu alb numărul pilotului în cauză. Ele pot fi arătate şi în alte locuri în afara liniei de start-sosire dacă Directorul de concurs consideră aceasta necesar.

Fanion negru: se utilizează pentru a informa pilotul în cauză că trebuie să se oprească şi să ducă imediat kartul în parcul închis. Decizia prezentării fanionului negru este de competenţa exclusivă a comisarilor sportivi iar echipa în cauză va fi informată imediat despre aceasta.

Fanion negru cu disc portocaliu (cu diametru de 40 cm.): se utilizează pentru atenţionarea unui pilot că la kartul său au apărut defecţiuni tehnice care constituie pentru el sau ceilalţi piloţi un pericol şi că trebuie să se oprească în turul următor în zona (de reparatii rapide) special amenajată pentru remedieri. Pilotul poate continua cursa după remedierea defecţiunii. Excepţie face ultimul tur, ȋn care nu se mai arată acest steag.

Fanion format dintr-un triunghi negru şi unul alb unite pe diagonală: se utilizează printr-o singură prezentare, impreună cu panoul de afişaj. Constituie un avertisment arătat pilotului în cauză pentru comportament nesportiv.

Incidente

“Incident” semnifică un fapt sau o serie de fapte implicând unul sau mai mulţi piloţi sau orice acţiune a unui pilot adusă la cunoştinţa Directorului de concurs sau notată şi trimisă Directorului de Concurs (DC) pentru anchetare care au :

- provocat oprirea unei manşe aplicându-se art. 142 al Codului ;

- violat prezentele prescripţii sau Codul ;

- anticipat startul;

- ignorat semnalizarea cu fanioanele;

- obligat unul sau mai multe karturi să ia un start fals;

- cauzat o coliziune;

- condus la ieşirea de pe pistă a unui pilot;

- obstrucţionat depăşirea sa de către un alt pilot;

Directorul de Concurs va decide în urma unui raport dacă un pilot (piloţi) este/sunt angrenat (angrenaţi) într-un incident; el (ei) nu va (vor) putea părăsi circuitul fără acordul lui .

Directorul de Concurs trebuie să aplice o penalizare de 10 sec. oricărui pilot care a provocat un incident. Dacă incidentul are loc în timpul unei manşe de cronometrare, el trebuie să anuleze cei mai buni 3 timpi realizaţi în manşa respectivă. Totodată, ţinând cont de gravitatea incidentului, el va putea să înlocuiască penalizarea de timp de 10 sec. cu o sancţiune din cele prevăzute în art. 153 din Cod.

3.4 Schimbarile

Dupa inregistrarea la Supercenter nu este posibila schimbarea componentei echipelor sau a probelor la care un participant este inregistrat.

3.5 Suporterii

Suporterii au acces gratuit in zona destinata publicului.

3.6 Echipamentul si uniforma

Organizatorii pun la dispozitie casti de protectie, care sunt obligatorii pe intreaga durata a cursei.

3.7 Asistenta medicala

Participantii beneficiaza de asistenta medicala in timpul intrecerii.

Prin prezentul regulament, conducerea competitiei le aduce la cunostinta participantilor inscrisi necesitatea efectuarii de catre acestia a unui control medical periodic si a unuia inainte de a participa la competitie, riscul neefectuarii acestor controale medicale revenindu-le in totalitate.

5. Sanctiuni

5.1 Penalizari

Se considera abateri si se sanctioneaza cu penalizarile prevazute urmatoarele:

• lovirile considerate intentionate sau datorita imprudentei in pilotaj

• nerespectarea oricarei reguli din regulament

• oprirea voluntara pe pista

• coborarea din kart sau scoaterea castii in timpul petrecut pe pista

Oricare din aceste abateri conduce la sanctionarea echipei in felul urmator:

• prima abatere penalizare 1 min

• a doua abatere penalizare 3 min

• a treia abatere penalizare 5 min

Scurtarea traseului se considera abatere majora si se sanctioneaza cu 5 min penalizare.