Tenis
Descriere
REGULI ITF- modificate și adaptate pentru Corporate Games
Participanţii se pot înscrie fără plata unei taxe suplimentare atât la întrecerea de simplu, cât și la cea de dublu.Un participant poate lua startul într-o singura proba individuala si o proba de dublu. Indiferent de probă concurenții/echipele vor disputa minimum 3 meciuri. Sistemul de disputare al unui meci este primul la 6 game.
In caz de egalitate la 40, urmatorul punct va fi decisiv pentru castigarea respectivului game, jucatorul aflat la primire avand dreptul de a alege partea de teren unde va primi serviciul.
In caz de egalitate la 5-5 se va juca tie-break cu punct decisiv la 7.
ECHIPAMENT
Tricou cu mânecă scurtă, fustă scurtă sau şort, adidaşi pentru jocul pe teren de zgură. Rachete de joc personale și mingi asigurate de către organizatori.
Regulament
REGULAMENT ITF – modificat și adaptat pentru Corporate Games
ARTICOLUL 4. REGULI SPECIFICE
4.1. Probe, schimbări.
4.1.1. Participanţii se pot înscrie fără plata unei taxe suplimentare atât la întrecerea de simplu cât şi la cea de dublu.
4.1.2. Schimbările nu sunt permise.
4.2. Arbitrajul
4.2.1. Înainte de începerea jocurilor, arbitrii vor completa/verifica fişa de joc, pe baza legitimaţiilor de participare şi a actelor de identitate ale jucătorilor prezenţi. Prezenţa la locaţia sportivă este necesară cu cel puţin 30 minute înainte de ora programată pentru începerea competiţiei, pentru identificarea concurenţilor, tragerea la sorţi, instructaj şi alte activităţi specifice.
4.2.2. Fişa de scor este documentul în care sunt înregistrate toate datele tehnice referitoare la desfăşurarea întrecerii sportive. După încheierea jocurilor, căpitanii de echipă/concurenţii au obligaţia să semneze fişa de scor, pentru certificarea rezultatului. În cazul în care un căpitan de echipă/concurent refuză sau omite să semneze fişa de scor, scorul final va fi cel anunţat de arbitru.
4.2.3. Caracteristica principală a acestei discipline sportive fiind fair playul, concurenţii se vor arbitra reciproc, vor ţine scorul şi doar în situaţii excepţionale vor cere intervenţia arbitrului care va analiza şi dispune.
4.2.4. Pentru orice nelămurire sau nemulţumire care face referire la întrecerea sportivă, cei în cauză se vor adresa arbitrilor sau oficialilor, singurii în măsură să lămurească şi să decidă.
4.3. Câştigătorul unui meci va fi jucătorul care ajunge primul la 6 game-uri. În caz de egalitate la 40 (în fiecare game), următorul punct va fi decisiv pentru câştigarea respectivului game, jucătorul aflat la primire având dreptul de a alege partea unde va primi. Aceste reguli sunt valabile şi în cazul probei de dublu.
4.4. Echipamentul
Comportamentul şi îmbrăcămintea competitorilor trebuie să fie în conformitate cu decenţa specifică acestei discipline sportive. Tricou cu mânecă scurtă, fustă scurtă sau şort, pantofi sport pentru jocul pe teren de zgură. Rachete de joc personale şi mingi asigurate de către organizatori.
4.5. Desfăşurarea jocului
4.5.1. Prezenţa la terenul de joc repartizat este necesară cu cel puţin 30 minute înainte de ora programată pentru startul meciului. Din diverse motive care ţin de specificul acestei competiţii, intrarea pe teren poate fi întârziată sau decalată.
4.5.2. Jucătorii vor schimba partea de teren după primul game şi la sfârşitul fiecărui game impar (începutul fiecărui game par), iar pauzele respective nu trebuie să depăşească un minut. Pentru tratarea unei probleme medicale se poate acorda o pauză de 3 minute.
4.5.3. Alternanţa la serviciu. La sfârşitul fiecărui game standard, primitorul va deveni servant. La dublu, echipa care urmează să servească în primul game al fiecărui joc va alege care din jucători va servi. În mod similar, înaintea începerii primului game oponenţii vor alege care jucător va primi în acel game. Acesta din urmă va servi în al doilea game. Partenerul celui care a servit în primul game va servi în al treilea game iar partenerul celui care a servit în al doilea game va servi în al patrulea. Această alternanţă va continua până la terminarea jocului.
4.5.4. Jucătorii au dreptul la două servicii/punct în cazul nereuşitei la primul. Sunt considerate greşeli la serviciu următoarele situații: a) servantul atinge linia de fund înainte să lovească mingea; b) serviciul este efectuat din afara extensiei imaginare a liniei laterale și de mijloc; c) servantul aleargă sau face pași (elan) înainte de lovirea mingiei; d) servantul nu trimite mingea în spațiul de serviciu din terenul advers. Dacă din serviciu, mingea atinge fileul și cade în spațiul de serviciu advers (neț), respectivul serviciu se repetă.
4.5.5. Servantul nu va servi până când primitorul nu este gata de joc. Acesta din urmă trebuie să fie poziţionat în diagonală, pregătit să joace în ritmul rezonabil al servantului (maxim 10 secunde între servicii). Din servă mingea trebuie să atingă obligatoriu şi regulamentar terenul advers înainte să fie jucată de primitor.
4.5.6. Pierderea punctului se produce în următoarele situaţii: a) jucătorul face două greşeli consecutive la serviciu; b) mingea cade de două ori în propriul teren; c) trimiterea/returnarea mingiei se face în afara terenului advers; d) în drumul ei spre terenul advers mingea atinge un obiect din afara terenului de joc; d) atingere dublă cu racheta; e) mingea este lovită înainte ca aceasta să treacă fileul; f) atingerea fileului cu racheta sau cu orice parte a corpului.
4.6. Pentru motive bine întemeiate (abateri de la regulament, situații de pericol, condiții meteo nefavorabile, defecțiuni tehnice etc.) arbitrii/organizatorii pot decide amânarea, întreruperea sau chiar anularea unei probe. În situaţii speciale, arbitrii/oficialii pot decide repetarea unei curse (re-run).