Volei pe nisip in 4
Descriere
REGULI FIVB - modificate şi adaptate pentru Corporate Games
PROBE Echipe, mixt si masculin La mixt minim 2 fete în teren
REGULI Competitia se va desfasura într-un sistem adaptat numarului de participanti, garantând minim 3 meciuri. FÎntrecerile la această disciplină sportivă se vor desfăşura într-un sistem adaptat care să asigure participarea echipelor la cel puţin 3 meciuri. Fiecare meci se joaca 2 seturi din maxim 3 seturi disputate pana la 15 puncte, cu diferenta de 2 puncte la scorul setului, set decisiv la 15 puncte.
ECHIPAMENT Echipele trebuie sa poarte tricouri/maiouri numerotate, de aceeasi culoare.
DIMENSIUNE ECHIPA Minim 6 maxim 8
Regulament
REGULI FIVB - modificate şi adaptate pentru Corporate Games
ARTICOLUL 4.
REGULI SPECIFICE 4.1. Probe, dimensiune echipă, schimbări, căpitanul de echipă.
4.1.1. Această disciplină sportivă presupune întreceri doar la categoria feminin. Fiecare meci se joaca 2 seturi din maxim 3 seturi disputate pana la 15 puncte. În caz de egalitate la finalul unui set (14 – 14; 15 – 15), fazele se vor disputa în continuare până când o echipă se va distanța la două puncte.
4.1.2. Echipa standard trebuie să fie formată din 4 jucători (două fete şi doi băieţi la categoria mixt) în teren şi minim două/maxim 4 rezerve. O echipă nu poate începe sau continua un meci cu mai puţin de 4 jucători, situaţie în care aceasta va pierde prin forfeit (0 – 25). Dacă meciul este început şi diferenţa de scor este mai mare de 25 de puncte, se va consemna scorul din teren.
4.1.3. Schimbările (nelimitate) sunt permise doar în momentele de întrerupere ale jocului, în zona desemnată pentru această activitate, cu aprobarea arbitrilor. Obligatoriu, schimbarea unei jucătoare sau jucător se va face cu o rezervă de acelaşi sex. Rezervele trebuie să fie trecute și să se regăsească în foaia de joc.
4.1.4. Căpitanul echipei este jucătorul/jucătoarea care poartă banderola şi asigură comunicarea cu arbitrul. Dacă este înlocuit, eliminat sau nu mai poate continua jocul, va preda banderola unui alt jucător aflat pe teren.
4.1.5. Pentru întreaga competiţie, organizatorul pune la dispoziţia concurenţilor mingea oficială.
4.2. Arbitrajul
4.2.1. Înainte de începerea meciului, arbitrii vor completa/verifica foaia de joc, pe baza legitimaţiilor de participare şi a actelor de identitate ale concurenților prezenţi. Acest document poate fi completat şi de managerii sau căpitanii echipelor.
4.2.2. Raportul de joc este documentul în care sunt înregistrate toate datele tehnice referitoare la desfăşurarea meciului. După încheierea meciului, căpitanii echipelor au obligaţia să semneze acest document, pentru certificarea rezultatului. În cazul în refuză sau omite să semneze, rezultatul final va fi cel anunţat de arbitru.
4.2.3. Pentru motive bine întemeiate (abateri de la regulament, situații de pericol, condiții meteo nefavorabile, defecțiuni tehnice etc.) arbitrii/organizatorii pot decide amânarea, întreruperea şi reluarea unui meci.
4.2.4. Pentru orice nelămurire sau nemulţumire care face referire la întrecerea sportivă, cei în cauză se vor adresa arbitrilor sau oficialilor, singurii în măsură să lămurească şi să decidă.
4.3. Echipamentul Echipamentul echipelor trebuie să fie adecvat jocului în aer liber, pe nisip, uniform, personalizat, cu numere diferite vizibil imprimate pe spatele tricourilor sau maiourilor. Schimbul de tricouri între jucătorii unei echipe după completarea fişei de joc este interzis. Încălţămintea de orice tip nu este recomandata. Jucătorilor nu le este permis sa joace având asupra lor ceasuri, bijuterii sau alte obiecte care ar putea pune în pericol integritatea fizică personală sau a celorlalţi jucători.
4.4. În faza preliminară acestei întreceri sportive, repartizarea echipelor în grupe sau pe tablou, se va face prin tragere la sorţi. Accederea în fazele superioare se va face în funcţie de rezultatele obţinute în meciurile preliminare.
4.5. Desfăşurarea jocului
4.5.1. Prezenţa la terenul de joc repartizat este necesară cu cel puţin 30 minute înainte de ora programată pentru startul meciului. 4.5.2. Scopul acestei întreceri sportive este de a trimite regulamentar mingea peste fileu astfel încât aceasta să atingă suprafaţa terenului advers şi de a o împiedica să atingă suprafaţa propriului teren. Marginea superioară a fileului trebuie să fie plasată la 2,24 m.
4.5.3. Serviciul (punerea mingiei în joc). Pentru realizarea unui serviciu regulamentar, trebuie respectate următoarele reguli: a) servantul trebuie să aibă drept de joc în zona 1 (spate-dreapta) pentru următoarea fază; b) servantul trebuie să aştepte fluierul arbitrului; c) mingea trebuie lovită cu mâna, iar în traiectoria imprimată de lovitură, trebuie să treacă pe deasupra fileului în suprafața de teren adversă; d) în momentul lovirii mingiei, executantul nu trebuie să atingă linia de spate. Mingea este considerată în joc dacă din serviciu atinge fileul și trece în suprafața de teren adversă.
4.5.4. Alternanţa la serviciu. Echipa care câştigă faza de joc primeşte un punct şi serviciul. Dacă echipa care a servit câştigă faza respectivă, pe lângă punctul primit păstrează şi serviciul pentru următoarea fază, cu acelaşi jucător pe post de servant, iar poziţiile celorlalţi jucători nu se schimbă. Dacă echipa la primire câştigă faza respectivă, pe lângă punctul primit câştigă şi serviciul pentru următoarea fază. În această situaţie, jucătorii echipei care urmează la serviciu efectuează o rotaţie în sensul acelor de ceasornic, deplasându-se cu câte o poziţie.
4.5.5. Disputarea fazelor. După efectuarea unui serviciu regulamentar, faza de joc continuă până când arbitrul semnalează prin fluier şi gesturi specifice ieşirea mingiei afară din joc. Fiecare echipă are dreptul la trei atingeri (pase) regulamentare pentru a retrimite mingia în terenul advers. Atingerea rezultată în urma blocajului, nu este numărată. O mingie trimisă în fileu poate fi reluată şi retrimisă respectându-se regula celor trei lovituri.
4.5.6. O echipă câştigă un punct în următoarele situaţii: a) trimite mingea în terenul advers iar aceasta atinge suprafaţa de joc (nisip); b) echipa adversă comite o greşeală; c) echipa adversă este sancţionată. Dacă două sau mai multe greşeli sunt comise simultan de ambele echipe, faza respectivă se rejoacă.
4.6. Greşeli specifice
4.6.1. Mingea este considerată afară din teren/joc în următoarele situaţii: a) atinge un obiect din afara terenului de joc; b) atinge cablul, sforile sau chiar fileul în afara benzilor laterale; c) traversează planul vertical prin afara spaţiului de trecere; d) treversează complet spaţiul inferior.
4.6.2. Sunt considerate greşeli în jocul cu mingea următoarele situaţii: a) patru atingeri ale mingiei înainte de retrimiterea acesteia peste fileu; b) lovirea mingiei cu sprijin pe un coechipier; c) ţinerea, conducerea sau aruncarea mingiei; d) lovirea succesivă a mingiei sau atingerea acesteia de două sau mai multe ori.
4.6.3. Greşelile comise în apropierea fileului sunt: a) atingerea mingiei sau a unui adversar înainte sau în momentul atacului advers; b) pătrunderea pe sub fileu în terenul advers şi incomodarea adversarului; c) atingerea fileului cu orice parte a corpului atunci când mingea se află în joc.
4.6.4. În timpul disputării unei faze de joc, jucătorii poziţionaţi în zonele 1 si 2 (spatele terenului) nu au voie să intre în zonele 3 si 4 (langa fileu) pentru a executa atac sau blocaj.
4.7. Contacte simultane
4.7.1. Doi sau trei jucători pot să atingă mingea în acelaşi timp. Când doi sau trei coechipieri ating mingea simultan vor fi numărate două/trei lovituri cu excepţia blocajului.
4.7.2. Când doi adversari ating mingea simultan deasupra fileului şi aceasta rămâne în joc, echipa care recepţionează mingea are dreptul la alte trei lovituri. Dacă o astfel de minge cade afară din suprafaţa de joc, greşeala este atribuită echipei situate în cealaltă parte a fileului.
4.7.3. Dacă din contactul dintre doi adversari rezultă o minge ţinută aceasta este considerată o dublă greşeală şi faza se rejoacă.
4.8. Pentru motive bine întemeiate (abateri de la regulament, situații de pericol, condiții meteo nefavorabile, defecțiuni tehnice etc.) arbitrii/organizatorii pot decide amânarea, întreruperea sau reluarea unei probe.