REGULAMENT IPF – modificat și adaptat pentru Corporate Games
ARTICOLUL 4. REGULI SPECIFICE
4.1. Probe, schimbări.
4.1.1. Participanţii se pot înscrie la întrecerea de dublu.
4.1.2. Schimbările nu sunt permise.
4.2. Arbitrajul
4.2.1. Înainte de începerea jocurilor, arbitrii vor completa/verifica fişa de joc, pe baza legitimaţiilor de participare şi a actelor de identitate ale jucătorilor prezenţi. Prezenţa la locaţia sportivă este necesară cu cel puţin 30 minute înainte de ora programată pentru începerea competiţiei, pentru identificarea concurenţilor, tragerea la sorţi, instructaj şi alte activităţi specifice.
4.2.2. Fişa de scor este documentul în care sunt înregistrate toate datele tehnice referitoare la desfăşurarea întrecerii sportive. După încheierea jocurilor, concurenţii au obligaţia să semneze fişa de scor, pentru certificarea rezultatului. În cazul în care un concurent refuză sau omite să semneze fişa de scor, scorul final va fi cel anunţat de arbitru.
4.2.3. Caracteristica principală a acestei discipline sportive fiind fair playul, concurenţii se vor arbitra reciproc, vor ţine scorul şi doar în situaţii excepţionale vor cere intervenţia arbitrului care va analiza şi dispune.
4.2.4. Pentru orice nelămurire sau nemulţumire care face referire la întrecerea sportivă, cei în cauză se vor adresa arbitrilor sau oficialilor, singurii în măsură să lămurească şi să decidă.
4.3. Câştigătorul unui meci va fi jucătorul care ajunge primul la 6 game-uri. În caz de egalitate la 40 (în fiecare game), următorul punct va fi decisiv pentru câştigarea respectivului game, jucătorul aflat la primire având dreptul de a alege partea unde va primi.
4.4. Echipamentul
Comportamentul şi îmbrăcămintea competitorilor trebuie să fie în conformitate cu decenţa specifică acestei discipline sportive. Tricou cu mânecă scurtă, fustă scurtă sau şort, pantofi sport pentru interior. Rachete de joc personale şi mingiile de competitie asigurate de către organizatori, iar cele de antrenament de participanti.
4.5. Desfăşurarea jocului
4.5.1. Prezenţa la terenul de joc repartizat este necesară cu cel puţin 30 minute înainte de ora programată pentru startul meciului. Din diverse motive care ţin de specificul acestei competiţii, intrarea pe teren poate fi întârziată sau decalată.
4.5.2. Un joc este inceput prin servirea in diagonala ca in tenis, fiind permise doua incercari de serva. Jucatorul care serveste trebuie sa fie in spatele liniei de serviciu. Cel care primeste poate sta oriunde doreste pe teren, in fata celui ce serveste. Mai intai, jucatorul salta mingea, apoi o loveste sub nivelul taliei. Mingea trebuie sa sara in zona de serviciu opusa inainte de a fi lovita de cel care primeste.
4.5.3. Daca mingea nu sare in zona opusa, este fault. Daca sare in zona opusa si loveste gardul din plasa de sarma inainte de a trece linia de serviciu (pe partea intoarcerii), este de asemenea fault. Daca mingea loveste in plasa si cade in careu, este punct. Daca atinge gardul din plasa de sarma inainte de a doua saritura, este fault
4.5.4. Odata ce mingea este in joc, toate mingile care traverseaza plasa trebuie sa atinga mai intai suprafata de joc, pe partea adversa, inainte de a lovi un zid.
4.5.5 Jucatorii pot lovi mingea din voleu. Jucatorii pot lovi mingea dupa ce s-a lovit pe un perete pentru a o trimite inapoi adversarului. La fel ca in tenis, mingea poate sari doar o data in partea ta si poate fi lovita o singura data.
4.5.6. Odata ce mingea este in joc, toate mingile care traverseaza plasa trebuie sa atinga mai intai suprafata de joc, pe partea adversa, inainte de a lovi un zi
4.5.7. Servantul nu va servi până când primitorul nu este gata de joc. Acesta din urmă trebuie să fie poziţionat în diagonală, pregătit să joace în ritmul rezonabil al servantului (maxim 10 secunde între servicii). Din servă mingea trebuie să atingă obligatoriu şi regulamentar terenul advers înainte să fie jucată de primitor.
4.5.8. Pierderea punctului se produce în următoarele situaţii:
a) jucătorul face două greşeli consecutive la serviciu;
b) mingea cade de două ori în propriul teren;
e) atingere dublă cu racheta;
e) mingea este lovită înainte ca aceasta să treacă fileul;
f) atingerea fileului cu racheta sau cu orice parte a corpului.
4.6. Pentru motive bine întemeiate (abateri de la regulament, situații de pericol, condiții meteo nefavorabile, defecțiuni tehnice etc.) arbitrii/organizatorii pot decide amânarea, întreruperea sau chiar anularea unei probe. În situaţii speciale, arbitrii/oficialii pot decide repetarea unei curse (re-run).